Strefa Rodzica

Trening Umiejętności Społecznych
Wracamy do szkoły!
Powrót do szkół to bardzo ważny moment, po tak długiej nauce online. To był trudny czas dla wszystkich. Dla dzieci i młodzieży to naprawdę duża zmiana. Odczuwają radość, ale także ogrom stresu związanego z tym, czego doświadczą po powrocie.
Pomóżmy im w tym! Tym co pozwoli wesprzeć uczniów jest skupienie się przede wszystkim na relacji, a nie na nadrabianiu zaległości. Warto zaplanować czas na przyzwyczajenie się do nowej rzeczywistości, bez odpytywania, sprawdzianów i bez tego niepokoju związanego
z weryfikowaniem wiedzy. Bardzo ważne jest aby przeznaczyć czas na rozmowę o tym jak uczniowie spędzili izolację, jak się czuli i czego im brakowało. Warto zadbać o to, aby
w otoczeniu przyrody (na wycieczkach, wyprawach, zajęciach terenowych) odbudowywać relacje
i poczucie wspólnoty.
Potrzebują tego dzieci, ale także nauczyciele i rodzice.
Serdecznie zapraszamy.
Drodzy Maturzyści!
Przed Wami ważne wybory - co dalej po ukończeniu liceum/technikum?
Zapraszamy do skorzystania z pomocy doradcy zawodowego w planowaniu dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej, związanej
z wyborem kierunku studiów. A jeżeli nie studia - to co? Poszukajmy odpowiedzi.
Usługi te świadczone są stacjonarnie i bezpłatnie w Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Pile przy ul. Sikorskiego 19, (budynek Internatu Zespołu Szkół Ekonomicznych, wejście od ul. Sikorskiego)
Doradca zawodowy wykorzystuje profesjonalne narzędzia diagnostyczne; testy, kwestionariusze, ankiety, pomocne w podjęciu tak ważnej decyzji ale przede wszystkim rozmawia - słuchając i proponując różne rozwiązania.
Zadzwoń i umów się na spotkanie, wspólnie ustalimy termin.
Anna Oleszczyk - doradca zawodowy tel. 694 449 054
Projekt Uzależnieni od zdrowia
W ramach kampanii profilaktycznej Powiatu Pilskiego pn. „Uzależnieni od zdrowia” odbyły się dyżury psychologów, konkurs dla młodzieży na prezentację multimedialną na temat profilaktyki uzależnień, wydrukowane zostały ulotki, plakaty oraz banery zachęcające do zdrowego stylu życia, a także powstały dwa scenariusze sztuki teatralnej dla młodzieży oraz dorosłych. W ramach projektu powstało pięć spotów filmowych emitowanych w telewizji regionalnej, poruszających trudny temat uzależnień.
Zachęcamy do zapoznania się tutaj >>
Oferta dla szkół - uczniowie, rodzice i nauczyciele w roku szkolnym 2023/2024
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2023/2024
Zajęcia realizowane są od października do maja po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku.
Tytuł formy: Nauka przez zabawę
Odbiorca formy: Rodzice dzieci 5-6 letnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Emilia Marinow
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Wspólnie odkryjemy różne sposoby zabaw, pląsów i ćwiczeń które są atrakcyjne dla dziecka, ale co najważniejsze wspierają rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych oraz koncentrację uwagi. Bo działanie, poznawanie i przeżywanie jest krokiem do osiągnięcia sukcesu.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy:” Wyprawy do Krainy Uczuć”
Odbiorca formy: dzieci przedszkolne w wieku 5-7 lat.
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: listopad-maj
Tematyka formy: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne mające na celu wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej rozpoznawania i rozumienia uczuć u siebie i u innych. Jednocześnie będą mogły one poznać sposoby radzenia sobie z napięciem emocjonalnym, które pojawia się w momencie przeżywania „ trudnych uczuć”.
Warunki realizacji: sala gimnastyczna na terenie przedszkola, 2 spotkania ok. 45 minut.
Tytuł formy: „Wyprawy do Krainy Wyobraźni”
Odbiorca formy: grupa przedszkolna 6-7 latków
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: listopad - maj
Tematyka formy: grupowe zajęcia psychoedukacyjne wykorzystujące formę zabawy dramowej, mające na celu rozwijanie wyobraźni, twórczego myślenia, skupiania uwagi, pamięci, wiedzy o świecie i orientacji przestrzennej. Jednocześnie w ich trakcie dzieci nabywają doświadczeń w wypowiadaniu się i słuchaniu innych, uczą się wspólnego podejmowania decyzji i wzbogacają swój repertuar zabaw, które nie mają charakteru agresywno-rywalizującego.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA UCZNIÓW
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2023/2024
Tytuł formy: Stres oraz zaburzenia depresyjne wśród młodzieży.
Adresat: wszyscy uczniowie od klasy VII
Termin: od października do maja
Prowadzący: Armuszewska Dominika, Stachowiak Natalia – psycholodzy ZPPP w Pile
Cele warsztatu: podstawy o stresie, sposoby radzenia sobie ze stresem, podstawoweinformacjeo przyczynach depresji, wzmocnienie poczucia własnej wartości, rozpoznawanie objawów depresji, wsparcie osoby z depresją.
Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa.
Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny, kartki i długopisy, tablice, pozostały sprzęt szkolny.
Metody: burza mózgów, pogadanka połączona, rundka.
Tytuł formy: Zamiast Hejtu
Adresat: klasy IV-V
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota - pedagog
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości wokół zjawiska hejtowania, zaprezentowanie sposobów reagowania na tego typu treści, poszukiwanie alternatywnych sposobów wyrażania swojej opinii.
Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,
Tytuł formy: Moje uczucia.
Odbiorca formy: uczniowie klas I-III szkoły podstawowej
Imię i nazwisko realizatora: Elżbieta Guderska –pedagog i Anna Kusz - pedagog
Czas realizacji: 90 min
Tematyka formy: Celem zajęć jest zdobywanie umiejętności nazywania i dostrzegania własnych uczuć. Poznawanie swoich uczuć w różnych sytuacjach.
Warunki realizacji: klasa szkolna
Tytuł formy: Zachowania asertywne.
Odbiorca formy: uczniowie klas siódmych szkoły podstawowej
Imię i nazwisko realizatora: Elżbieta Guderska – pedagog i Anna Kusz - pedagog
Czas realizacji: 90 min
Tematyka formy: Celem zajęć jest rozpoznawanie zachowań asertywnych. Co to znaczy być asertywnym i kiedy używać umiejętności asertywnych.
Warunki realizacji: klasa szkolna
Tytuł formy:„Warto rozmawiać” – sztuka skutecznej komunikacji w grupie.
Adresaci: Wszyscy uczniowie od IV klasy.
Prowadzący: Kamila Radka – pedagog ZPPP w Pile, Emilia Ciemięga – pedagog ZPPP w Pile.
Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności komunikowania się w grupie i nabywanie tej zdolności. Rozwijanie podstawowych umiejętności interpersonalnych.
Tytuł formy:„ „Uśmiechnij się” – sztuka pozytywnego myślenia i jego roli w życiu.
Adresaci: Wszyscy uczniowie od IV klasy.
Prowadzący: Kamila Radka – pedagog ZPPP w Pile, Emilia Ciemięga – pedagog ZPPP w Pile.
Cel zajęć:Wzmacnianie poczucia własnej wartości u uczniów. Kształtowanie umiejętności rozróżniania myślenia pozytywnego i negatywnego.
Tytuł formy:„ Warsztaty – budowanie relacji w grupie.
Adresaci: wszyscy uczniowie od klasy IV
Prowadzący: Marcelina Pniakowska – psycholog ZPPP w Pile, Emilia Ciemięga- pedagog ZPPP w Pile
Materiały: szary papier, kredki, flamastry, ołówki i inne przybory plastyczne.
Cel warsztatu: zdobycie umiejętności współpracy, budowania relacji między uczniami.
Tytuł formy:Trening nabywania pewności siebie.T
Adresaci: Uczniowie od klasy VII.
Prowadzący: Kamila Radka, Aleksandra Sell.
Cel zajęć: Nabycie wiedzy na temat samooceny i poczucia własnej wartości. Edukacja na temat budowania samooceny na zdrowym poziomie z samoakceptacją.
Tytuł formy:„Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” – warsztat o budowaniu relacji.
Adresaci: Uczniowie klas IV-VI.
Prowadzący: Kamila Radka, Aleksandra Sell.
Cel zajęć: Zajęcia mają na celu uświadomienie jak ważne w życiu są relacje w grupie. Pomogą uczniom w tworzeniu silnych więzi w klasie i późniejszym życiu.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
2023/20234
Tytuł formy: Razem do szkoły
Odbiorca formy: Rodzice dzieci sześcioletnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Emilia Marinow
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Razem do szkoły – czyli o gotowości dzieci do nauki w szkole, przedstawienie sfer, których prawidłowe ukształtowanie jest istotne do podjęcia nauki w szkole.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Czy moje dziecko jest gotowe do szkoły?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Zaopatrzenie rodziców w pomocne narzędzie w celu pogłębienia wiedzy z zakresu przebiegu rozwoju wszystkich aspektów gotowości szkolnej dziecka
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 6-letnich, które w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczną naukę w szkole. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
Tytuł formy: Zanim dziecko zacznie czytać i pisać?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Przekazanie rodzicom informacji w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych odpowiedzialnych za powodzenie w nauce czytania i pisania
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 5-letnich. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
2022/2023
Tytuł formy: Jak interpretować opinie.
Adresat: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Termin: od października do maja
Prowadzący: Armuszewska Dominika, Stachowiak Natalia – psycholodzy ZPPP w Pile
Cele warsztatu: interpretacja opinii wydawanych przez poradnie.
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia). Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.
Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny.
Czas realizacji: 1h
Tytuł formy: Praca z uczniem słabowidzącym
Odbiorca formy: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 – 2 h
Tematyka formy: Formy pomocy uczniowi słabowidzącemu, sposoby dostosowania metod pracy do potrzeb edukacyjnych ucznia słabowidzącego
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia) z nauczycielami uczącymi ucznia słabowidzącego. Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.
Zapraszamy
Nasi psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, socjolog i doradca zawodowy chętnie udzielają pomocy dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół publicznych i niepublicznych znajdujących się na terenie powiatu pilskiego. Poradnia wykonuje badania diagnostyczne, prowadzi terapie, konsultacje dotyczące dzieci i młodzieży z wadami słuchu, wzroku i z autyzmem. Na mocy zawartych porozumień między powiatami z ww. pomocy mogą korzystać również osoby z powiatów: chodzieskiego i czarnkowsko - trzcianeckiego.
Objęcie dziecka pomocą wymaga pisemnego wniosku rodziców lub prawnych opiekunów dziecka, nie wymaga skierowania i jest całkowicie bezpłatne. Uczniom pełnoletnim udziela się pomocy na ich wniosek.
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec