Miło nam poinformować Państwa, że Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Pile, prowadzony przez Powiat Pilski pozyskał dofinansowanie z Fundacji Enea na zakup sprzętu terapeutycznego EEG/RSA Biofeedback Infiniti 2. Przekazanie sprzętu na ręce Pani dyrektor Sylwii Jułga odbyło się w siedzibie Zespołu Poradni przy ul. Sikorskiego 19 w Pile, a to wydarzenie uświetnili swoją obecnością wiceminister rozwoju i technologii, poseł ziemi pilskiej Grzegorz Piechowiak, członek zarządu Grupy Enea ds. strategii i rozwoju pan Lech Żak oraz reprezentantki Fundacji Enea pani Anna Lutek i pani Natalia Janikowska.

Trening EEG Biofeedback usprawnia funkcje mózgu takie jak:

  • koncentracja uwagi,
  • opanowanie emocji,
  • relaks,
  • usprawnianie procesów myślowych,
  • szybka nauka,
  • pamięć,
  • twórczość,
  • sen.

 

Metoda EEG Biofeedback zalecana jest w pracy z dziećmi i młodzieżą, u których występują:

  • trudności szkolne (wyniki w nauce niższe od oczekiwanych),
  • specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia),
  • kłopoty z planowaniem i właściwą organizacją pracy,
  • zaburzenia koncentracji uwagi (w przebiegu ADD, ADHD),
  • nadpobudliwość psychoruchowa (w przebiegu ADHD);,
  • zaburzenia zachowania, problemy z właściwym zachowaniem i ogólną samokontrolą,
  • zaburzenia snu,
  • stany lękowe, depresja,
  • trema, napięcie wewnętrzne, niska samoocena,
  • przewlekłe bóle głowy, migreny,
  • chroniczne zmęczenie,
  • tiki.

 

Dyrekcja i Pracownicy ZPPP w Pile serdecznie dziękują!

 

Obecnie trwa podnoszenie kwalifikacji pracowników, aby uruchomić terapię. O możliwości zapisów będziemy informowali.

 

W ramach kampanii profilaktycznej Powiatu Pilskiego pn. „Uzależnieni od zdrowia” odbyły się  dyżury psychologów, konkurs dla młodzieży na prezentację multimedialną na temat profilaktyki uzależnień, wydrukowane zostały ulotki, plakaty oraz banery zachęcające do zdrowego stylu życia, a także powstały dwa scenariusze sztuki teatralnej dla młodzieży oraz dorosłych.  W ramach projektu powstało pięć spotów filmowych emitowanych w telewizji regionalnej, poruszających trudny temat uzależnień. 

 
Zachęcamy do zapoznania się tutaj >>

PROPOZYCJE ZAJĘĆ W ROKU SZKOLNYM 2023/2024:

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:

Tytuł formy: Warsztaty logopedyczne dla dzieci i rodziców.

Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym

Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: Celem warsztatów  jest zachęcenie rodziców do systematycznych ćwiczeń 

logopedycznych przez zabawę w ramach profilaktyki logopedycznej oraz integracja 

rodziców przez aktywne działanie.

Warunki realizacji: na terenie przedszkola

 

Tytuł formy: W świecie emocji

Odbiorca formy: 5-6 latki

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 3x45min.

Tematyka formy: Część 1 – Rozpoznawanie i nazywanie emocji, Część 2 – Nieprzyjemne emocje, Część 3 – Jak zachować spokój? Spotkania mają na celu pomóc dzieciom nauczyć się rozpoznawać, wyrażać i regulować emocje, których doświadczają.

Warunki realizacji: na terenie przedszkola

                                

Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)

Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.

Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.

Warunki realizacji: na terenie poradni

 

Tytuł formy: Artterapia ,plastykoterapia z elementami sensoplastyki  i muzykoterapi.

Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym

Imię i nazwisko realizatora: Anna Kostecka

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

 

Tematyka formy:  Zajęcia rozwojowe polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności.

Zajęcia dedykowane są:-dla dzieci. Artterapia jest formą  pracy terapeutycznej, która łączy w sztukę proces twórczy z psychoterapią.

 

Warunki realizacji: na terenie poradni

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PONADPODSTAWOWEJ:

Tytuł formy:Bądź dla siebie dobry.”(TUS- EMOCJE)

Odbiorca formy: uczniowie klas: IV-VII

Imię i nazwisko realizatora: Anna Kostecka

Czas realizacji: 45 min.

Tematyka formy: Zajęcia warsztatowe.

Warunki realizacji: na terenie szkół

 

 

Tytuł formy:Poznaj swoje supermoce .”(TUS- EMOCJE)

Odbiorca formy: uczniowie klas: O-III,  IV-VII

Imię i nazwisko realizatora: Anna Kostecka

Czas realizacji: 45 min.

Tematyka formy: Zajęcia warsztatowe.

Warunki realizacji: na terenie szkół

 

Tytuł formy: Wyraź swoje  emocje zajęcia z elementami arterapi  ” ( zajęcia z TUS)

Odbiorca formy: uczniowie klas 0, I-III

Imię i nazwisko realizatora: Anna Kostecka

Czas realizacji: 45 min.

Tematyka formy: Zajęcia warsztatowe.

Warunki realizacji: na terenie szkół

 

Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)

Odbiorca formy: uczniowie klas I-III

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.

Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.

Warunki realizacji: na terenie poradni

 

Tytuł formy: Jestem asertywny, ale nie agresywny.

Odbiorca formy: VI - VIII

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: warsztat ma na celu wyposażyć uczniów w podstawowe umiejętności komunikacyjne, które pomagają lepiej zadbać o siebie i poradzić sobie z presją rówieśników, wymagających dorosłych ale również ich własnych ambicji.

Warunki realizacji: na terenie szkół

 

Tytuł formy: „Jak być dobrym zespołem klasowym”

Odbiorca formy: uczniowie klas I- III szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela

Czas realizacji : 2x 45 minut

Tematyka formy: Zajęcia warsztatowe mające na celu integrowanie grupy, budowanie więzi między rówieśnikami. Uczniowie poprzez proponowane ćwiczenia uczą się współpracy w grupie rówieśniczej.

Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne będą: przybory do pisania, arkusze papieru

 

Tytuł formy: Czy dzieci lubią być bite?

Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom zagadnień związanych z przemocą w rodzinie, jej wpływie na rozwój psychiczny dziecka. Zajęcia wskazują także na aspekty prawne dotyczące przemocy w rodzinie (niebieska linia, niebieska karta).

Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć :przybory do pisania, arkusze papieru

 

Tytuł formy: „Nie dotykaj mnie, gdy nie mam na to ochoty.”

Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom informacji o prawie do prywatności, poszanowaniu własnej godności i osoby. Podczas zajęć uczestnicy nabywają także umiejętności wyznaczania granic intymności i właściwego manifestowania praw własnej prywatności.

Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru

 

Tytuł formy: EMOCJE- kolory naszego życia (TUS)

Odbiorca formy: uczniowie klas  IV-VII szkół podstawowych  oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Jak radzić sobie z emocjami- mini wykład; uczniowie poznają sposoby radzenia sobie z emocjami; zwrócenie uwagi na emocje innych; regulacja emocji; refleksja nad tematem i nad sobą

Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania (ołówki, długopisy, flamastry), arkusze papieru, duże kartki papieru,  tablica, klej,

 

Tytuł formy: KOMUNIKACJA - o sztuce rozmawiania i słuchania (TUS)

Odbiorca formy: uczniowie klas  IV-VII szkół podstawowych  oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Zapoznanie uczestników  z elementami komunikacji interpersonalnej; Nauka komunikacji w praktyce; Mini wykład  na temat komunikacji werbalnej i niewerbalnej;  Rozpoznawanie trudności w podejmowaniu komunikatów oraz ważności obu dróg komunikacji.

Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, kartka papieru A3 lub większa

 

Tytuł formy: STRES- jak oswoić dziki zwierz, zwany stres? (TUS)

Odbiorca formy: uczniowie klas  IV-VII szkół podstawowych  oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela , Agnieszka Kastner

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Zapoznanie z pojęciem stresu; Co to jest stres mobilizujący i dystres; Zobrazowanie własnego stresu; Zwrócenie uwagi na ważną rolę ciała w odczuwaniu stresu; Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem

 Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, wydrukowane skrypty

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI, RODZICÓW, PEDAGOGÓW:

 

 PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:

Tytuł formy: Rozwój mowy dziecka 6-7 letniego w świetle gotowości szkolnej

Odbiorca formy: rodzice dzieci 6 -7 letnich

Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne

Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie rozwoju mowy dzieci 6 i 7-letnich. Rodzice zostaną zapoznani w jaki sposób mogą wspierać rozwój mowy swojego dziecka.

Warunki realizacji: na terenie placówek

 

Tytuł formy: Szybka adaptacja – jak wspierać dziecko przed rozpoczęciem edukacji przedszkolnej

Odbiorca formy: rodzice, których dzieci rozpoczynają edukację przedszkolną

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek

Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne

Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie form wsparcia dziecka, które dopiero rozpocznie edukacje przedszkolną. Rodzice zostaną poinformowanie w jaki sposób mogą wspierać swoje dziecko w procesie adaptacji przedszkolnej.

Warunki realizacji: na terenie placówek

 

 PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW:

Tytuł formy: prelekcja pt. „Problem alkoholowy w rodzinie”

Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele

Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski

Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)

Tematyka formy: przedstawienie charakterystyki rodziny z problemem alkoholowym, sposobu jej funkcjonowania – fazy przystosowania do problemy alkoholowego, a także funkcjonowania poszczególnych członków rodziny, zwłaszcza dzieci (doświadczane emocje, przyjmowane role). Omówienie rodzinnych uwarunkowań problemu współuzależnienia, a także krótka charakterystyka dorosłych dzieci alkoholików (DDA).

Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć  w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.

 

Tytuł formy: prelekcja pt. „Młodzież a uzależnienie od Internetu”

Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele

Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski

Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)

Tematyka formy: Uwarunkowania i skutki uzależnienia od Internetu. Diagnoza uzależnienia od Internetu. Fazy uzależnienia od Internetu. Leczenie i profilaktyka uzależnienia od Internetu.

Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.

 

 

NUMER NADANY PRZEZ PORADNIĘ PRZY ZGŁOSZENIU – PPP w P …………………..……….

                                                                                                                            Piła, dn. .................................

......................................................................................

Zespół Poradni

Psychologiczno – Pedagogicznych w Pile.

Poradnia

Psychologiczno – Pedagogiczna.

(imiona i nazwiska rodziców/prawnych opiekunów/)

 

......................................................................................                   

(adres zamieszkania – ulica, nr domu, nr lokalu )    

 

.......................................................................................................

(miejscowość, kod pocztowy, poczta)                                         

                                                                                                                                            

......................................................................................                   

(telefon, podaję/nie podaję e-mail - do kontaktów) 

              

ZGŁOSZENIE DO PORADNI

Zaznaczyć właściwe znakiem „X” w okienku:

     

  1. BADANIE DIAGNOSTYCZNE:

                             psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne, edukacyjno-zawodowe

               

  1. PORADA, KONSULTACJA:

                                    psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna, doradcy zawodowego

 

Dane dotyczące dziecka/pełnoletniego ucznia:

Nazwisko (należy wypełnić drukowanymi literami): ………………………............................................................ Pierwsze imię:…………........................…....……….. Drugie imię: ............................................................

Data urodzenia: ……………………………………    Miejsce urodzenia: ......................................……...

                                                                (dzień –miesiąc –rok)

 

PESEL                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(w przypadku braku numeru PESEL należy podać serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość)

 

Adres zamieszkania: ......................................................................................................................................

(ulica, nr domu, nr lokalu)

 

..........................................................................................................................................................................

(miejscowość, kod pocztowy, poczta)

 

Pełna nazwa szkoły/przedszkola:..................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

Adres szkoły/przedszkola:.............................................................................................................................

(ulica, nr domu, nr lokalu)

 

..........................................................................................................................................................................

(miejscowość, kod pocztowy, poczta)

Klasa/oznaczenie oddziału: ……..................................................................................................................

Powód zgłoszenia dziecka: ............................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................

 

 

Czy dziecko/uczeń było/był badany w poradni psychologiczno-pedagogicznej?

  • w tutejszej Poradni dziecko/uczeń był/nie był (właściwe zaznaczyć znakiem „X” w okienku) - w którym roku? TAK – □         w roku …………………… 
  • NIE  – □
  •  
  • w innej poradni psychologiczno-pedagogicznej NIE   – WYRAŻAM ZGODĘ na omówienie wyników badań i wynikających z nich wniosków placówce oświatowej, do której uczęszcza dziecko - właściwe zaznaczyć znakiem „X” w okienku.TAK – □  NIE  – □Przyjmuję do wiadomości, że Poradnia może zwrócić się do szkoły/przedszkola o informację nt. funkcjonowania mojego dziecka.Przyjmuję do wiadomości, że w przypadku braku możliwości stawienia się w umówionym terminie zobowiązuję się do wcześniejszego powiadomienia Poradni.Przyjmuję do wiadomości, że w przypadku niezgłoszenia się na badanie diagnostyczne/poradę/konsultację          w uzgodnionym terminie, bez wcześniejszego powiadomienia o tym Poradni, wniosek nie będzie zrealizowany.Przyjmuję do wiadomości, że dziecko zgłasza się na badanie pod opieką rodziców/prawnych opiekunów, którzy odpowiadają za bezpieczeństwo dzieci na terenie poradni (z wyłączeniem pobytu w gabinecie diagnostycznym).   Oświadczam, iż jestem – właściwe zaznaczyć znakiem „X” w okienku :□   opiekunem prawnym□   inne...........................................................................................................................................(proszę opisać)                                                                   .................................................................................................. 

 

  •                                                                     (podpisy obojga rodziców /prawnych opiekunów/osoby pełnoletniej)
  •  
  •  
  • □   osobą pełnoletnią
  • □   rodzicem/rodzicami
  •                     
  • Zgodnie z wymogami art. 7 ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. wyrażam** dobrowolnie zgodę na zbieranie, modyfikowanie i przetwarzanie przez Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych w Pile danych osobowych zawartych w zgłoszeniu dla potrzeb niezbędnych do rejestracji i realizacji procesów diagnostyczno – terapeutyczno - konsultacyjno – orzeczniczych, poradnictwa osoby zgłaszanej do Poradni oraz wydania przez poradnię dokumentów, o które wnioskuję/ będę wnioskować, a także na wykorzystywanie ich do kontaktu ze mną w celach informacyjnych dot. ww. procesów. Jednocześnie potwierdzam, że zapoznano mnie z Klauzulą Informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych obowiązującą w Poradni.
  • Oświadczenia:
  •                                                                                              
  •  
  •  
  •  
  •                        
  • TAK – □
  • Do wniosku dołączam informację o dziecku przygotowaną przez szkołę/przedszkole - właściwe zaznaczyć znakiem „X” w okienku.
  • NIE  – □
  •  
  •  
  • TAK –          gdzie-podać pełną nazwę ………………………………………………………………………

**Złożone zgody obowiązują do odwołania. W celu ich odwołania należy złożyć pisemne oświadczenie woli.

 

Formy realizowane na terenie PSWMiS w Pile

 

Temat zajęć: Jak rozwijać potencjał małego dziecka?

Cele zajęć: zapoznanie rodziców małych dzieci z potrzebami rozwojowymi małego dziecka,

podniesienie kompetencji wychowawczych rodziców.

Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)

Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta

 

Temat zajęć: Znaczenie prawidłowego funkcjonowania wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania w aspekcie integracji sensorycznej.

Cele zajęć: zapoznanie rodziców i nauczycieli ze znaczeniem prawidłowo funkcjonujących

zmysłów wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania,

poznanie symptomów mogących wskazywać na nieprawidłowości w funkcjonowaniu wzroku i słuchu.

Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)

Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta