PLAN PRACY ZESPOŁU PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH W PILE

W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

ZADANIA:

  1. Prowadzanie diagnozy dzieci i młodzieży oraz wydawanie opinii psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeń o różnym charakterze.
  2. Badanie predyspozycji zawodowych uczniów przed wyborem ścieżki kształcenia.
  3. Prowadzenie terapii dzieci, młodzieży oraz ich rodzin.
  4. Rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania, udzielanie dzieciom, młodzieży oraz ich rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w rozpoznawaniu, rozwijaniu indywidualnych potrzeb oraz możliwości rozwojowych.
  5. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
  6. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
  7. Organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  8. Współpraca ze szkołami w opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
  9. Prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli.
  10. Określenie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia niepełnosprawnego.
  11. Kształtowanie postaw rodzicielskich oraz umiejętności wychowawczych młodych rodziców sprzyjających rozwojowi dziecka, informowanie, wspieranie pomocą specjalistyczną oraz przekazywanie wiedzy i umiejętności stymulowania rozwoju dziecka.
  12. Interwencja kryzysowa.
  13. Badania przesiewowe.
  14. Wzbogacanie warsztatu pracy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
  15. Podnoszenie jakości pracy.
  16. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
  17. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

 

Poradnia realizuje zadania w szczególności w formie:

  • indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży,
  • wsparcia rodziny,
  • grup wsparcia,
  • prowadzenia mediacji i interwencji kryzysowej,
  • prowadzenia warsztatów, porad i konsultacji, wykładów i prelekcji,
  • działalności informacyjno-szkoleniowej,
  • udziału w spotkaniach nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i  specjalistów oraz w zebraniach rad pedagogicznych.

 

 

Realizacja planu pracy poradni w zespołach zadaniowych:

  • zespół psychologów,
  • zespół pedagogów,
  • zespoły orzekające,
  • zespoły samokształceniowe,
  • zespół ds. diagnozy,
  • zespół ds. terapii,
  • zespół ds. promocji i wizerunku poradni,
  • zespół ds. orzeczeń

 

 

 

 

 

Zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 30.08.2023 roku.

 

15 września to data kiedy obchodzi się International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, pracownicy instytucji kultury, oświaty na całym świecie, organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować.

W naszym Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych pracownicy ubrali tego dnia element stroju nawiązujący do kropki, by w ten sposób odnieś się do tego święta i zjednoczyć się w działaniach.

Ponadto  odbyła się pogadanka na temat książki The Dot, którą napisał Peter Reynolds (opowiada ona o kropce, która zmieniła świat małej Vashti i dziewczynka uwierzyła w siebie). Następnie  uczniowie na terapii wykonywali kropkowane karty pracy i obrazki plastyczne według swojej inwencji twórczej . Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz wykonano fotografię.

To był wspaniały i niezapomniany dzień i z pewnością za rok również przyłączymy się powtórnie.

Kim zostać?
Jaki wybrać zawód?
Jaką wybrać szkołę, jaki kierunek studiów?
Jakie masz predyspozycje?

Zapraszam uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej a także uczniów szkół ponadpodstawowych (szczególnie maturzystów) na indywidualne spotkanie z doradcą zawodowym. Razem poszukamy odpowiedzi na tak ważne pytania.

Rodziców zainteresowanych dzieci spotkaniem indywidualnym z doradcą zawodowym, prosimy o złożenie w sekretariacie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przy ul. Sikorskiego 19, stosownego zgłoszenia (druk do pobrania w sekretariacie lub na stronie ZPPP w Pile). Uczniowie pełnoletni samodzielnie wypełniają zgłoszenie i składają w sekretariacie Poradni. Po złożeniu zgłoszenia doradca zawodowy kontaktuje się telefonicznie z rodzicem lub pełnoletnim uczniem i następuje ustalenie terminu spotkania.

Zapraszam
Anna Oleszczyk
doradca zawodowy

facebook_page_plugin